Avsked - början på något nytt.

Nu bär det av. Tillbaka till Etiopien. Och det är med blandade känslor.

Längtar efter barnen på dövskolan.
Längtar efter smaken av den etiopiska maten och det goda kaffet.
Trivs med det lugna tempot, kulturen, människorna...
Tycker om att bo i den världen.

Men jag älskar den svenska hösten.
Jag trivs så bra med mina underbara vänner här hemma.
Det vill jag inte åka ifrån.
Trivs visst väldans bra i denna världen just nu.

Ogillar avsked.
Avsked av människor jag inte kommer få träffa på länge.
Avsked av perioder i livet jag vet aldrig kommer tillbaka.
Med nya avsked och början på en ny period,
följer fler avsked och början på nästa period.

Det gäller att leva i nuet. Njuta av varje dag, för den kommer aldrig igen.
Ta en dag, ett ögonblick i sänder. Och det är så vi lever i Etiopien.
Åh vad skönt det ska bli att komma tillbaka!
1 Cecilia:

skriven

Benne, jag saknar dig redan! Men ha det nu underbart där borta! Och hälsa Afrika från mig! Vi hörs på brev :)

2 benedicte:

skriven

Tack Cissi! Saknar dig med min vän, vi hann ju aldrig ses nu i slutet... Men du, vi skriver långa brev absolut :)

Kommentera här: