Förvirrade situationer

När vi plötsligt råkar sitta för många för vad som är lagligt i moppetaxin, stannar den någonstans mitt emellan compoundet och stan dit vi var på väg, och släpper av min handledare som sitter fram bredvid chauffören. Han börjar gå och jag fattar inte om vi ska nåt ärende där så att jag också ska gå av, eller vad som händer!? Dock sitter jag inklämd med två andra kvinnor med vars ett barn i knät och diverse handväskor och påsar, och kan inte ta mig någonstans! Ehm…?! Vad gör jag, min handledare brukar ju vara bra på att informera mig om vad som händer, men nu gick han bara utan ett ord eller tvekan. Ingen gör någon antydan om att vilja släppa av mig trots att jag faktiskt försöker, och när vi kör vidare i samma riktning som min handledare gått och jag ser några poliser sitta i vägkanten förstår jag att det handlade om att vi var för många i taxin och när vi kommit en bit förbi poliserna släpps min handledare på igen. Är inte ett dugg förvånad längre nu när jag är på det klara med situationen.
1 Amanda:

skriven

Haha, det här fenomenet förekom i Kenya också! Gör att trafiklagarna känns helt meningslösa.

Svar: Eller hur! Så mycket ögontjäneri! :P
benedicte

Kommentera här: