Landat..?!

Ja, jag har varit tillbaka i Sverige i tre veckor och bloggen har somnat igen.
Har inte orkat och velat tänka så mycket på avskeden i Etiopien, utan är tacksam att jag kastades direkt in i arbetet bara några timmar efter att jag landat i Sverige. Är även galet tacksam att jag trivs så fantastiskt bra med mina arbetsuppgifter och har så otroligt fina människor runt mig hela dagarna! Det gör övergången lättare från världen i Etiopien till världen här i Sverige.

Men som man nog kan läsa både mellan och på raderna i de tidigare blogginläggen, så hade jag en fantastisk tid i Etiopien med alla fina vänner där, och är så tacksam för att jag får möjligheten att gång på gång åka dit.

När jag landade i Sverige, närmare bestämt vid midnatt på knutpunkten med ett tåg som inte gick hela vägen till Ängelholm, möttes jag av tre välförberedda afrikaner kombos. Helt underbara!


Annars är min vardag full av Café Engel med sköna människor, ungdomsgruppen ÅÄÖ med härliga ungdomar, ett hem med tre underbara kombos, fina vänner på olika håll, och en fantastisk Gud som får allt att fungera och leva och som gör så mycket under ytan som ger mig sån enorm glädje så fort jag får se glimtar av det!
1 Mikaela Svarfvar:

skriven

Sv: Tack så mkt fina Benne :) Så gulliga kombos du verkar ha! Kul att höra att du har ett fullspäckat liv i Ängelholm med jobb och liknande :) Kramar

Kommentera här: