Få ord och många kramar.

Det ar sa mycket som ar sa fantastiskt bra har, och det ar svart att forsoka skildra det pa en blogg nar man inte vet vilka som laser och hur mycket ni vet och inte vet sen tidigare. Men jag ska forsoka, for jag ar verkligen glad over allt det vi valsignas med har och vill sa garna dela med mig!
Jag ar alltsa ledare for en grupp svenska ungdomar (vi ar totalt sju stycken) som ar ledare pa Sportscamp som kyrkan har i Etiopien ordnar. Det ar sex olika lagerveckor  med 30-40 barn pa varje lager, och var grupp deltar pa tva av dessa veckor.


Nagot som fortsatter forundra oss hela tiden ar hur o-etiopisk lagrets huvudledare ar. Han heter Eyob, men kallas bara Coach, och han ar den effektivaste etiopiern nagonsin. Han jobbar heela tiden, och snabbt gar det. Samtidigt ar han fantastiskt pedagogisk och har galet bra hand med barnen, och det ar sa harligt att se honom i action! Utan honom skulle lagret varit nagot helt totalt annorlunda, och han ar en valsignelse!
 
Nagra av de andra etiopiska ledarna har fantastiska vittnesbord om hur de forut varit "bad-guys" och kastat sten pa evangelister, och hur Jesus forvandlat deras liv sa att de nu ar hangivna och brinnande for att barnen ocksa ska fa lara kanna Jesus! Det ar sa harligt att fa se!
 
Fredagen nar barnen akte hem var kanslofylld och jobbig. Vi har bara hangt med barnen i fyra dygn. Fyra. Men det kandes sa mycket langre, och jag ar sa forvanad over hur mycket som hant med barnen och i var relation till dem pa denna korta tid. Att fa se deras personligheter forandras, deras satt gentemot varandra, deras gnista i ogonen, deras frimodighet, oppenhet och odmjukhet - det ar helt fantastiskt! Sjalvklart ar det olika fran barn till barn, och sjalvklart har vi inte hela bilden da sprakforbistringen ar enorm, men nagot som berort mig och som jag ar forundrad over ar hur mycket karlek man anda kan visa utan ord och hur stor skillnad kramar kan gora. Det ar ju egentligen det enda jag gjort for att visa dem hur mycket Jesus alskar dem: peppa, le, leka, kramas, skratta, trosta, kramas, kramas och kramas. Valdigt fa ord och valdigt manga kramar. Och oj vad mycket jag fatt se killarna forandras. Att krama dem adjo och torka deras tarar var jobbigare an jag anat, men det har aven gett mig sa otroligt mycket!
 
Sa ja, vi trivs enormt bra och har det fantastiskt valsignat pa alla satt! Fortsatt be for oss, det gor san skillnad! Att fa hora av sa valdigt manga olika manniskor i Sverige de sista dagarna innan avfard, att ni ber for oss - det har burit oss! Tack! Vi saknar killarna och ber om en lika valsignad vecka nasta vecka trots nya barn. Nu forst ska vi aka runt och se lite mer av Etiopien i en vecka, och vi trivs sa bra tillsammans i gruppen sa det kommer nog ocksa bli fantastiskt!

Kommentera här: