Frieri och hånskratt

Forra veckan var vi i Addis, och gick pa Churchill Road o shoppade lite.
Dagen inneholl bade ett frieri och en fet diss.
Det ar mycket man ska ta, pa en o samma dag.

Var i en affar och prutade pa en sjal. Killen var svarprutad,
och anledningen till att han inte ville sanka priset var att:

"Maybe one day, my pocket and your pocket will be one pocket."

Yeah right. Tyckte mer att det var en anledning till att sanka priset da,
men det gick inte sa bra. Gick darifran utan vare sig man eller sjal.


I en annan affar provade jag en klanning.
Expediten visade en matchande vast och sa:

"This is for your husband."


Den andra expediten tyckte jag var lite for oentusiastisk over vasten och sa:

"You don't have a husband?"


Och sa stamde de bada in i ett ordentligt hanskratt over mig och min oexisterande man.


Ar lite kluven till hur jag ska ta at mig av de har situationerna...
Kanske ska gora som vanligt, och bara tanka att
etiopier de ar bra konstiga manniskor alltsa...

1 Jo:

skriven

Benne! Ni borde verkligen göra en "citat och roliga händelser"-bok :)Laddade inför bibelskolan ankomst än?

2 Zakarias:

skriven

Oj!! Konstiga människor..

3 Jo:

skriven

Glömde skriva att jag saknar er..!

4 Emma P.:

skriven

Som sagt, ordet konstigt var ju trots allt det vi använde mest under hela tiden vi var där.. Haha!

Åh, saknar er, barnen och Etiopien.

5 EmmaB:

skriven

Benne! Du lever och det gör jag också. Jag har tänkt på dig mycket på seanste. Och jag ska ska ska knopa ihop ett brev. Till dig, och´svar til barnen. Hälsa dem att jag tänker på dem och inte har glömt dem.



Massa Kramar

Längtar tills vi ses..

6 Jenny:

skriven

Haha...ja konstiga de kan man nog lugnt säga:)

Kommentera här: