Dagen idag och den där saknaden.

Idag har jag gått igenom en hel del av bilderna från sommarens fem veckor i Etiopien för att rensa och kunna dela med mig till alla dem som berörs. Det resulterar ju i en hel del saknad och fina minnen. Samtidigt chattade jag med fin saknad vän i Etiopien. Även det resulterar i saknad. 
Sen har eftermiddagen och kvällen spenderats med min bror som kom på besök för att hinna träffas en sista gång innan han spenderar en termin på Cypern. Nu sitter han på planet dit och därmed är alla mina bröder utomlands och jag är ensam kvar i Sverige. Även detta resulterar i saknad. 
Därför får kvällen avslutas med ännu en stund av etiopienfotosortering och mailande med etiopienvänner när jag liksom redan är full av saknad och då lika gärna kan passa på att gräva ner mig i den när så många andra dagar ägnas åt att försöka hålla saknaden borta och låta bli att titta på fotona för att det är så jobbigt att sakna. 
 
Men ja.
Att sakna är bra för det betyder att man har människor i sitt liv som är värda att sakna.
Så jag är tacksam ändå mitt i saknaden.
 
Fina familjen med numera bror på Cypern, bror i USA och bror i Rumänien.
 
Och så alla dessa bröder i Etiopien:
 
 




 
 




 
 
 
1 Maria:

skriven

Åh Benne! Tänk att vi får träffa de här killarna snart igen!! magen fylls av euforisk varm glädje och ögonen blir våta i kanten. LÄNGTAR!!!

Svar: Alltså jag kan inte sitta still när jag tänker på det! SNAAAAAART!!!! :D
benedicte

Kommentera här: