Nagra bilder ur mitt liv.

Har kommer lite bilder.
Tar vansinnigt lang tid att ladda upp har, men ibland far man offra sig,
for bilder ar sa mycket roligare!


Har haft finbesok fran Sverige i drygt tva veckor. Emma och Sara! Hur najs som helst!
Har fikar vi lyxfika i Addis. Mys.




Tillbaka i Nakamte igen med sverigebesoket, halsade vi pa Adanesh som nu fott barn, och lyckades till slut fa ut nagra av de aldsta eleverna for att fa folja med. 18-20 ar gamla kanner de sig som i fangelse nar de inte far lamna skolans omrade mer an i basta fall en gang var eller varannan vecka. Men efter mycket tjat pa vakten och tva telefonsamtal med rektorn, fick vi med oss fem killar som vi hade en underbar eftermiddag tillsammans med. Natoli, Adamo, Mosisa, Jembere o Samuel.

Jag trivs mellan tva underbara vanner. Emma och Natoli.



Efter att ha lamnat Emma o Sara pa bussen till Addis for avresa mot Sverige, och invantat gryningen tillsammans med dem, promenerade jag och Maria genom den lugna stan och njot av den vackra soluppgangen.

Tidig morgon i var stad. Nakamte.



Och har serveras sondagsmaten. (Igar).
Enda dagen som de inte ater injera (den etiopiska maten) pa dovskolan.
Mosisa slevar upp ris som ar kryddat med berberi (den etiopiska kryddan).
(Valdans gott, men lite riskabelt eftersom tallrikarna ar helblota med okokt vatten.
Igar tog vi risken, men kom fram till att det kanske var ett undantag
eftersom det inte riktigt ar vart det...)



Nagra bilder ur mitt liv. Livet jag trivs sa galet bra med just nu.

1 Lillebror:

skriven

Tack för att du uppdaterat bloggen! Det uppskattas!

2 Sara Björkman:

skriven

oh, vad jag vill tillbaka! jag förstår att du trivs!

ha det jättebra och hälsa Maria och alla era söta barn :)

Kram

3 emelie:

skriven

Ååå benne, benne! så underbart att få se bilder! önskar så att jag vore rik som ett troll, så att ja hade kunnat hälsa på er!

puss, saknar dig sååå!

4 Cecilia:

skriven

Vad roligt med massa bilder! Ja, jag säger som Emelie, hade varit så kul att hälsa på!

5 sara:

skriven

åh, etiopier i gabityg som vandrar i morgondiset, så underbart vackert.

6 Emma B:

skriven

Härligt Benne! Utanför mitt fönster är det blött, ganska grått och klassisk svensk november.

Jag saknar dig!

7 maryax:

skriven

roligt att se lite bilder! verkar som ni har det bra, gött. här regnar det dagarna igenom kan jag säga, suck. vi längtar till solen i februari :)

Kommentera här: