sötsug & kärleksbrev

sista lektionen idag var en bildlektion . precis efter en idrottslektion . den kan ha bidragit till det sötsug vi fick . vill ha måste ha behöver chokela ! vi var inte alls många på sista lektionen . det var ju trots allt apelrydsfest igår och fem i klassen byter hus idag . så de andra var antingen bakis eller flyttandes . tre av oss gick upp till köket . de brukar ju alltid ha ett förråd av sötsaker . flörtade lite med Max våran kock . ville ju ha något sött . men chokladpuddingen som var över från igår ska vi tydligen få i marängswissen imorgon . och plopp-beställningen kommer inte förrän i slutet av veckan . något annat kunde han inte komma på . han skickade oss till Maggan våran mat-tant . flörtade lite med henne istället . hon kan vara mer svårflörtad . men idag gick det . kakor och saft till klassen . yeah . vi hade ju trots allt bildlektion så mitt i saft&kak-kalaset pysslade vi ihop ett fint kort till Maggan : "Tack Maggan Du är lika söt som kakorna vi fick Puss från Tme3" . klockrent . ett kärleksbrev till Max blev det också . fin poesi om att gårdagens chokladpudding gjorde vår dag och att vi vill ha fler dagar gjorda . klockrent det med . inte sant ? fjäsk är bra . i rätt syfte . att fjäska för kocken är ju aldrig fel . det betyder ju gott . dessa veckorna är ettorna på praktik . det betyder att en tredjedel av skolan är borta . alltså serveras lots of gott . efterrätter och sånt . chokladpudding igår och marängswiss imorgon . och detta är bara första av tre veckor som ettorna är borta . det ser lovande ut . framtiden ter sig ljus . och jag och emelie bakade kladdkaka igår . nu känner jag mig som annie . oj . sitter här och bara snackar om mat och godsaker . bäst jag passar mig . men inget går upp mot chokelaaa . yammie . alltid sugen .

Kommentera här: