en sportlovsdag

oj! hjälp! hurra! lycka!

här har jag suttit i princip hela dagen vid datorn och pillat med bilderna till resultatredovisningen av mitt projektarbete. över sexhundra bilder totalt, och jag ska väl plocka ut cirka ett tiotal av dem. kanske tjugo-trettio bilder till sist. tjena banan vad man måste titta fram och tillbaka, jämföra, sortera och så vidare. har blivit tröttare och tröttare och lite stressad och uppgiven ju längre tiden gått och ju mer jag känner att jag aldrig kommer bli färdig med det här.
så nu när jag precis övervägt att det är dags att sova lite, så vänder jag mig om och tittar ut genom fönstret. det SNÖAR! marken är helt vit! totalt oväntat, men oj så lycklig jag blir direkt!

imorgon bär det av till Strandhem där jag ska vara fritidsledare på ett barnläger tre dagar. och tänk, då blir det ju lite snölekar ändå kanske!? jaa!!

pappa försökte just få mig och bror min att förstå att vi kommer bli insnöade om vi inte går ut och skottar direkt efter han åkt hemifrån imorgon. hmmm.. betyder detta att det kommer snöa ofantligt mycket och örkelljungaborna bli instängda i sina hus fast vi lever i skåneland? eller betyder det helt enkelt att pappa försöker locka någon av sina barn att skotta istället för honom? jadu, ibland undrar man hur framtiden ter sig.

nattens drömmar kommer handla om en underbar vacker vit sagovärld som sen även kommer finnas utanför huset när jag vaknar. lycka.

Kommentera här: