Snurra på en jordglob

I onsdags var det möte om min o Marias närmsta framtid,
för att prata igenom och ta beslut.
Så just nu ser planerna ut som såhär:

I början av september beger jag mig tillsammans med Maria till det vackra underbara Afrikat.
Närmare bestämt Etiopien.

Jag ska leka med de söta missionärsbarnen Ellinor och Clara,
och Maria ska vara lärare på någon skola eller Kindergarden.
I sex månader.

Om vi beställer resan på ett sätt som om vi typ
mellanlandar i Etiopien några månader,
så kan vi få en bonusresa väldigt billigt.
Hanna & Magnus med Ellinor o Clara - missionärsfamiljen,
ska åka till Sydafrika på semester två veckor i november.
Så då är jag ju ledig från "jobbet".
De sa att antingen fick vi följa med dem, eller så kunde vi ju hitta på nåt själva.

Grejen är ju den att vi måste beställa våra biljetter så snart som möjligt.
Därför ska vi nu på bara några dagar bestämma vilket land vi vill åka till.
Av de länder dit vårt flygbolag - Ethiopian Airlines flyger,
vilket är i princip hela världen.

Oj. Snurra på en jordglob och peka?

Fast jag tänker att det är kul att hålla sig inom Afrika.
När vi ändå är där liksom.
Se ett Afrikanskt land till.
Och när vi har svettats några månader utan chans att bada,
så tänker vi att ett land vid kusten hade varit najs.

Madagskar?
Marocko?
Sydafrika?
Tanzania?
Kenya?
Egypten?
Darfurprovinsen i Sudan kanske?
kanske inte...
Nån som har en bra rekommendation?

Får nog fortsätta snurra en stund till.

På återseende snarast.
1 Cecilia:

skriven

Madagaskar låter ballt tycker jag. Peka på den ;)

2 Emilia:

skriven

HEEEJ Benne!

Jodå, ditt sms kom fram. Tack så mycket!

Förlåt att jag inte svarade.. Hoppas din helg varit toppen! Saknar dig Benne Chick!

KRAMAR

Kommentera här: