Snart är vi i Nakamte

Ikväll har jag suttit och titta på bilder och lyssnat på Afrikansk musik.
Drömt mig tillbaka - eller framåt.
Ger er ett litet smakprov på mitt närmsta halvår, med bilder från resan i vintras.


Snart åker vi, Maria och Jag.

Eller Mariam och Beni Dektor som Etiopierna trodde vi sa.


Här sitter vi och myser på ett Cafe i Nakamte.
Staden där vi ska tillbringa det närmsta halvåret.


Såhär ser marknaden ut i Nakamte.


Såhär bor de flesta på landsbygden, inte inne i städerna.



Och det här är barnen jag ska leka med i ett halvår.

Ellinor


Clara



Här är de med sina föräldrar; Hanna och Magnus Hagström.




Detta är ljudet som hörs dygnet runt;
De vackra markattorna som hoppar på plåttaken eller skriker åt varandra.



Och detta är den ljuvliga utsikten från familjens bakgård.



Åh vad underbart bra vi kommer ha det!
1 Mickan:

skriven

Hej kära benne! E inloggad via mobilen så jag kan inte se dina bilder. :( tack så mkt:) jag trivs jätte bra på skolan:) Skit livet rum men hemtrevligt:) ha det underbart i afrika!! Jag kommer skriva till dig via mail. Har inte fått tillgång till data än. Men det kommer:) ha det jätte bra:) kram!

2 emelie:

skriven

tänk att hon ska åka...ååå vad jag kommer sakna henne, min lilla benneduktig!!!

3 Maria:

skriven

Åhhh Bennne!!!! så underbart bra vi kommer att ha de tillsammans i Afrikat!!! längtar sjukt mycket och så skönt att höra att du också gör de...:) gött att läsa om dina tankar men jag känner att jag kanske borde börja ladda lite mer o förbereda... jag ringer dig idag!!

Kommentera här: