Flyga i en sagovärld.

Är det bara jag som tycker att nyheterna är ovanligt fulla av flygolyckor just nu?
Eller är det bara för att min stundande flygresa kommer närmre och närmre?

Jag har aldrig varit rädd för att flyga
och är det inte nu heller.
Kanske är det för att det känns så overkligt på nåt sätt.
Overkligt att flyga högt högt upp bland molnen.
Sagolikt att se molnen ovanifrån,
och jag vill bara hoppa ut och dansa runt på molnen
som i mina barndomsdrömmar.
Som att åka karusell när planet lyfter och landar.
Och jag älskar att åka karusell.
Så länge den inte snurrar runt runt.

Mitt problem brukar vara att jag har så lätt att sova,
så jag missar mycket av det där härliga.
Somnar ofta direkt jag sätter mig på planet,
och vaknar inte förrän vi landat, och folk börjar resa sig.
Med undantag för några vakna stunder när matbrickorna kommer,
eller flygvärden duschar mig med en stor cocacolaflaska som aldrig slutar spruta.

Eller så är det helt enkelt så logiskt som att jag inte är rädd för att flyga,
därför att det händer fler olyckor med bilar
och jag är oftast inte rädd när jag åker bil.
1 Cecilia:

skriven

Det är bra. Palla oroa sig liksom..

Jo, Sarabi har fått sår på benet som hon går och gnager på. Så hon har ingen päls och bara massa blod. Vi satte på henne en bandage-grej men den drog hon av. Så nu har hon fått en tratt så kommer hon inte åt =)

2 emelie:

skriven

Ja lägg allting i Guds händer! =)

Och ja det är lyxigt med två fönster, hahaha det hade vi ju på hela vår lilla stuga...typ!:p Hihii!

3 Cecilia:

skriven

Vilken fin header du har! Sånna bilder blir man glad av!

4 emelie:

skriven

men va...näää men jag ser ingen header, emelie vill också kunna se! =)

5 emelie:

skriven

åååå nu ser jag! sååå underbar! Glädje ger den! mm aaa helt fantastiskt! =)

bennnnee jag saknar dig med...massor i massa!! vill så gärna träffa dig, haaaha och vi ska inte ses på 6 månader, det är inte klokt! det är synd att det ska va så långt mellan skåne o uppsala...

Nu åker du om 10 dagar, galet!

Kommentera här: