lyckad överaskning!

surprise!

Emelie fyllde nitton i söndags. det är rätt gammalt. men så är det.
så idag - okej två dagar försent, men det funkade inte innan - så bestämde vi oss för att fira henne.
det blev lite snabbt planerat - men desto mer lyckat!
emelie missade både de tidiga skolbussarna o de andra som körde från skolan idag, medan vi andra hann med, så jag julia vickan linnea elaine o ida handlade först o sen åkte vi hem till mig o emelie o gjorde en tårta o lite fika, medan emelie var kvar på skolan o väntade på den sista skolbussen - intet ont anande om vad som väntade henne när hon kom hem.
så fixade vi allt, gömde allt misstänkt o ovanligt - inklusive alla personer utom mig.
sen var det min uppgift att spela normal när emelie kom hem.
ojojoj, hon som känner mig för bra och direkt ser på mig om det är nåt.
hon märkte så klart att jag var lite konstig, men fattade ju ändå inte vad, så efter ett tag hoppade alla fram o sjöng för våran Emelie! Hon fick blåsa ut de nitton glittriga ljusen på den underbart goda tårtan, o sen hade vi kalasmys!
så otroligt lyckat och roligt!
(till skillnad från den misslyckade överraskningsfesten vi hade när ida fyllde sjutton - eller festen var ju inte misslyckad, bara överraskningen, hehe)

grattis till min underbara emelie i alla fall! nu är du nästan vuxen ju. gammalgammal :) äldst o minst ;)

surprise surprise surprise

Kommentera här: