Buddha blundar - Jesus ser

tänk att människor kan ha så sjukt många och olika teorier och funderingar om allt möjligt.
livet döden världen skapelsen människan gud.
att man kan bygga upp hela sitt liv på olika sätt att se på livet.
de som lever efter Buddhas sätt, de har en gud som blundar för dem och deras liv, problem och allt i världen. varenda buddha-staty har ju stängda ögon. de blundar för livet utanför. de vänder sig inåt i sig själva. livet utanför betyder ingenting. hur kan man då känna sig värdefull, älskad, sedd och meningsfull?
tack och lov att mitt liv är byggt på Jesus. han ser på mig och bryr sig om mitt liv och mina problem. han är den enda som på djupet kan få mig att känna mig värdefull, älskad, sedd och meningsfull. han tar bort mina bekymmer och problem. han ger mig den äkta lyckan och kärleken. tack Jesus!
jag har en Gud med öppna ögon.
det är värt allt.

buddhajesus
1 emsan:

skriven

stämmer benne! vår gud har alltid ögonen öppna hur underbart som helst!

Kommentera här: