alla hjärtans dag

denna dagen är en konstig dag. alla hjärtans dag. hur ska man fira den liksom? ska den firas? den brukar väl bli lite så att jag gör något kul eller mysigt med några tjejkompisar, och kanske skickar ett fint litet vykort till någon kompis, men inget annat speciellt kärt eller hjärte-aktigt direkt. detta året hade jag inte planerat eller pallat göra nåt fint.. tänkte att dagen nog mest skulle flyga förbi som vilken vanlig dag som helst. men ack nej. vilken underbart mysig dag det blev.

den började med ett historieprov - nja, kanske inte mysigt direkt, men det var lagom lätt så det var ju bra.

sen - dagens första glada överrasking - bjöd skolan alla elever på gratis frukost på alla hjärtans dag! lycka! klassen jublade. - synd att jag vaknade extra hungrig och åt extra mycket frukost i morse - men skolans underbara bufféfrukost kan man inte säga nej till, så jag åt lite gott.

då kommer emilia och thérèse och ger alla i klassen vars ett godis-spett med röda o hjärtiga godisar på, och ett hjärta med en gullig hälsning. de är så söta! -ni är lika söta som godisarna vi fick! ;)

resten av förmiddagen var det don't drink & drive temadag med film - lyckan var att det var schemabrytande, så vi slapp lite vanliga lektioner.

bildlektionen på eftermiddagen var rätt mysig den med.

efter skolan följde jag med yoko, ami, maria o klara hem till deras o mias nya hus, och kollade hur de bodde. - hur mysigt som helst! (älskar yokos tapet)

klaras mamma hade skickat ett paket till henne på posten, innehållandes aladdinchokladhjärtan. mums. te och choklad i deras mysiga hus.

när musikalarna slutat fortsatte min eftermiddag och kväll hos ida och julia med emelie, vickan, linnéa och elaine. en underbart mysig tacokväll!

nu sitter jag här och dricker te med min underbara emelie. - den bästa boendekamraten man kan ha.

vilken otroligt mysig alla hjärtans dag!

lycka!

Kommentera här: