tillbakablickar och uppdatering av mitt liv just nu

bloggen den kära bloggen har fått vila alldeles för länge nu.

tänk vad tiden har gått snabbt sen studenten. över ett halvår sen nu.
och oj vad jag saknar min underbara klass emellanåt. ändå är jag så otroligt dålig på att höra av mig och hålla kontakten. förstår inte hur det hänger ihop riktigt.
fick utan anledning en viss låt på hjärnan för några veckor sen: Encarnación. vilket nästan gav mig tårar i ögonen. fick upp bilder framför ögonen på alla platser där vi sjöng den: i min stuga i båstad, på gatorna i budapest, på flaket för att inte tala om heela studentdagen, och alla platser och stunder däremellan.
"...I ate some bugs, I ate some grass, I use my hands to wipe my tears, to kiss your lips I brake my values, nonono nononoway josé. unless you want to...then we brake our values together. Encarnaaacióoon, Encarnació o o o on, Encarnaacióon..."
åh, en klump av saknad i halsen... ni är så underbara!

sen dess har mitt liv sett ut ungefär så här för att göra en kort sammanfattning:
sommaren var underbar. jag hade sommarlov, och ändå somarjobb. fick till slut jobb på hemtjänsten, vilket gjorde att jag var ledig i början av sommaren och riktigt kunde slappna av efter skolan. det var välbehövligt kan jag tala om. jobbet på hemtjänsten är omväxlande och roligt. har även jobbat där vissa helger under hösten, och nu i jul.
sen i augusti började en ny termin, och mitt folkhögskoleliv började.
jag går nu på en bibelskola, där jag bor på internat. den varar ett år, och man blir ingenting och får inga betyg, utan läser bara för egen del för att fördjupa sig mer. detta är svårt att förstå för de flesta, i alla fall de äldre på jobbet. :)
men det är härligt att få ägna ett helt år åt att få fördjupa sig mer i Bibeln, fundera mycket själv, diskutera, ifrågasätta, lära sig mycket, ochsåvidare.
samtidigt är det grymt kul att bo på internat igen. men detta går ju ändå inte att jämföra med internatet på apelryd i ettan, med tanke på skillnaden i ålder och former, då och nu :)

min klass är underbar. vi är sjutton stycken, de flesta 87or och 88or, men även en 85a, 83a och 81a. jaja, mindre intressant info kanske.
får lägga ut bilder på boende och klasskompisar senare kanske...

nu har ni i alla fall fått en liten uppdateringen av mitt liv, och jag hoppas jag blir bättre på att skriva här i fortsättningen... om det nu är nån som läser här vill säga...

tme04/07 kommer i alla fall alltid vara i mitt hjärta. har fortfarande svårt att vänja mig vid att säga "min förra klass" när jag pratar om den. älskar er.
oj vad sentimentalt inlägg emellanåt...
1 Emilia:

skriven

benne, jag läser..
håller med dig om tme-punkterna i inlägget.
love!

2 Emilia:

skriven

som svar på inlägget i min blogg:
jo jag har det bara fint, lite trött på allt bara. men annars rullar det på i sin vanliga ordning. jag åker till thailand nästa fredag (11/1) och är borta i 2 veckor!! =)
wohooo.
ska bli så himla skönt!
saknar dig med benne massor!!
.tänkte på alla biljetter vi tryckte upp häromdan. hahahaha.
pusspuss

Kommentera här: